Renault Scenic E-Tech 100% elektrický ztělesňuje závazek Skupiny Renault kk udržitelnému rozvoji. Jako průkopník v této oblasti využívá vozidlo optimalizované procesy a obsahuje minimálně 18 % recyklovaných materiálů¹ a 24 % recyklovaných materiálů z oběhového hospodářství ⁽²⁾ ⁽³⁾ . Na konci životnosti lze recyklovat 90 % ⁴ hmotnosti vozidla včetně baterie prostřednictvím průmyslových recyklačních kanálů. Vůz vyrobený ve Francii otevírá cestu k odpovědnější a bezpečnější mobilitě.
Renault Scenic obsahuje téměř 40 kg recyklovaných plastů v celé své konstrukci. ⁵ Během výroby se hliníkové odřezky lisují a vracejí se zpět původnímu dodavateli, který je pak znovu zapojí do výrobního cyklu.
V prostoru pro cestující jsou čalounění sedadel, potah volantu, potah palubní desky i koberec koberce jsou většinou vyrobeny z recyklovaných, recyklovatelných materiálů, které navíc nejsou živočišného původu⁶ . To znamená, že textilie sedadel obsahují až 100 % recyklovaných materiálů. ⁷
Baterie, která je z větší části recyklovatelná⁸ a skládá se z 12 modulů, které mohou být jednotlivě vyměněny ve více než 20 střediscích pro opravu baterií v Evropě. Ve chvíli, kdy vozidlo doslouží, lze baterii, pokud to její stav dovolí, znovu použít k ukládání energie pro různé účely.
recyklovaný komfort
V kabině 100% elektrického vozu Scenic E-Tech se nepoužívá kůže – je nahrazena recyklovanými materiály. Tyto materiály mají nižší uhlíkovou stopu než kůže, aniž by to bylo na úkor vizuální kvality, pocitu a komfortu.
podpora cirkulární ekonomiky
Konstruování vozidel v souladu s filozofií cirkulární ekonomiky je prvořadou ambicí Renault Group. Skupina má ambici být lídrem v oblasti cirkulární ekonomiky používáním tkanin, plastů, skla a kovů s obsahem recyklovaných materiálů, repasováním náhradních dílů nebo opětovným používáním baterií. Do roku 2030 chceme dosáhnout 33 % recyklovaných materiálů z recyklace našich vlastních vozidel.
¹ podle normy ISO 14021.
² včetně materiálů recyklovaných v souladu s normou ISO 14021 a odřezků nebo zbytků z výroby, které se opětovně začleňují do výrobních procesů přímo v průmyslovém závodě.
³ data na základě 87 kWh baterie, odhad se v současné době konsoliduje.
⁴ většinově recyklovatelný výrobek, míra recyklovatelnosti zaokrouhlena na 90 %, skutečnost hodnota vyšší než 89,72 % jeho hmotnosti v souladu s evropskou směrnicí 2005/64/ES o schvalování typu motorových vozidel s ohledem na jejich další použití, recyklovatelnost a využitelnost.
⁵ Tj. podíl 17 % termoplastů a polyuretanových pěn ve vozidle na celkové hmotnosti (239 kg).
⁶ v závislosti na verzi
⁷ k dispozici u verze techno, která představuje více než 50 % předpokládaných prodejů v roce 2024.
⁸ Baterie složená z 12 samostatně vyměnitelných modulů, které jsou vyměnitelné ve více než 20 opravárenských centrech pro baterie v Evropě.