Renault Scenic E-Tech elektrický ztělesňuje závazek Renault Group k udržitelnému rozvoji. Jako průkopník v této oblasti využívá vozidlo optimalizované procesy a obsahuje minimálně 18 % recyklovaných materiálů¹ a 24 % recyklovaných materiálů z oběhového hospodářství ⁽²⁾ ⁽³⁾ . Na konci životnosti lze recyklovat 90 %⁴ hmotnosti vozidla včetně baterie prostřednictvím průmyslových recyklačních kanálů. Vůz vyrobený ve Francii otevírá cestu k odpovědnější a bezpečnější mobilitě.
Renault Scenic obsahuje téměř 40 kg recyklovaných plastů v celé své konstrukci. ⁵ Během výroby se hliníkové odřezky lisují a vracejí se zpět původnímu dodavateli, který je pak znovu zapojí do výrobního cyklu.
V prostoru pro cestující jsou čalounění sedadel, potah volantu, potah palubní desky i koberec koberce jsou většinou vyrobeny z recyklovaných, recyklovatelných materiálů, které navíc nejsou živočišného původu⁶ . To znamená, že textilie sedadel obsahují 100 % recyklovaných materiálů. ⁷
Baterie, která je z větší části recyklovatelná, a to z 65 %⁸, se skládá z 12 modulů, které lze snadno vyměnit jednotlivě ve více než 20 evropských střediscích na opravu baterií. Pokud je baterie na konci životnosti v dostatečně dobrém stavu, tak ji lze znovu použít k ukládání energie pro různé účely
recyklovaný komfort
V kabině vozu Scenic E-Tech elektrický se nepoužívá kůže – je nahrazena recyklovanými materiály. Tyto materiály mají nižší uhlíkovou stopu než kůže, aniž by to bylo na úkor vizuální kvality, pocitu a komfortu.
podpora cirkulární ekonomiky
Konstruování vozidel v souladu s filozofií cirkulární ekonomiky je prvořadou ambicí Renault Group. Skupina má ambici být lídrem v oblasti cirkulární ekonomiky používáním tkanin, plastů, skla a kovů s obsahem recyklovaných materiálů, repasováním náhradních dílů nebo opětovným používáním baterií. Do roku 2030 chceme dosáhnout 33 % recyklovaných materiálů z recyklace našich vlastních vozidel.
¹ podle normy ISO 14021.
² včetně materiálů recyklovaných v souladu s normou ISO 14021 a odřezků nebo zbytků z výroby, které se opětovně začleňují do výrobních procesů přímo v průmyslovém závodě.
³ data na základě 87 kWh baterie, odhad se v současné době konsoliduje.
⁴ většinově recyklovatelný výrobek, míra recyklovatelnosti zaokrouhlena na 90 %, skutečnost hodnota vyšší než 89,72 % jeho hmotnosti v souladu s evropskou směrnicí 2005/64/ES o schvalování typu motorových vozidel s ohledem na jejich další použití, recyklovatelnost a využitelnost.
⁵ Tj. podíl 17 % termoplastů a polyuretanových pěn ve vozidle na celkové hmotnosti (239 kg).
⁶ v závislosti na verzi
⁷ k dispozici u verze techno, která představuje více než 50 % předpokládaných prodejů v roce 2024.
⁸ většinově recyklovatelný výrobek na bázi průmyslových recyklačních procesů dostupných v Evropě do roku 2025.