dojezd elektromobilu
Dojezd je jednou z klíčových vlastností elektromobilů.
Stejně jako spalovací motor i elektromotor spotřebovává energii a tato spotřeba závisí na faktorech, jako je styl jízdy, typ vozovky, okolní teplota, hmotnost a volitelná výbava vozu.
Vozy Renault E-Tech 100% elektrické jsou konstruovány tak, aby vám pomohly optimalizovat dojezd.
Například s vozem Megane E-Tech 100% elektrický můžete ujet až 470 km (podle cyklu WLTP).
teorie a praxe
Teoretický dojezd je vzdálenost ujetá mezi plným nabitím a úplným vybitím baterie.
Vypočítává se podle protokolu WLTP a slouží jako referenční hodnota, která umožňuje porovnávat jednotlivé vozy.
Je důležité vědět, že dojezdová vzdálenost WLTP vychází z faktorů, které se podobají skutečným jízdním podmínkám, aniž by si nárokovala být zcela reprezentativní.
Co je WLTP?
Je zkratkou pro „celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla“, který byl zaveden v roce 2017. Jedná se o celosvětovou normu, jejímž cílem je odrážet skutečné jízdní podmínky a zároveň harmonizovat prováděné testy. Jejím cílem je poskytovat přesné a srovnatelné údaje pro všechny značky. Protokol WLTP se používá k měření dojezdu a spotřeby elektřiny, jakož i emisí CO2 a znečišťujících látek u vozidel se spalovacím motorem.
reálný dojezd
Reálný dojezd závisí na přesných jízdních podmínkách, a proto bude někdy nižší než jmenovitá hodnota. Váš styl jízdy, používané silnice a povětrnostní podmínky proto ovlivňují dojezd vašeho elektromobilu stejně jako u vozidel se spalovacím motorem.
Například při jízdě po dálnici je dojezd o 25 % kratší kvůli vyšší spotřebě energie než při běžném cyklu WLTP.
Dojezd elektromobilu závisí na několika vnějších faktorech a na způsobu jízdy uživatele.
styl jízdy
Sportovní, dynamická, klidná, plynulá, rychlá, pomalá... způsob jízdy ovlivňuje rychlost vybíjení energie baterie.
typ vozovky
Kvalita povrchu, okresní silnice, dálnice, stoupání... Některé vozovky vyžadují více energie než jiné. Spotřebu energie baterie ovlivňuje celá řada faktorů.
povětrnostní podmínky
Chladné počasí snižuje reálný dojezd baterie.
Používání topení nebo klimatizace spotřebovává energii a ovlivňuje také dojezd elektromobilu.
Tip: v zimě je někdy potřeba odmlžit okna, vyhřívat volant atd. Před výjezdem je dobré vůz během nabíjení temperovat, aby nedošlo k ovlivnění dojezdu...
zatížení vašeho vozu
Čím větší je zatížení vozu (těžké předměty, cestující apod.), tím větší je dopad na dojezd. Například střešní boxy a další příslušenství zvyšují množství energie, které vozidlo potřebuje k pohybu.
Myslete proto na optimalizaci zatížení, abyste maximalizovali dojezd.
specializované funkce
Vozy Renault E-Tech 100% elektrické využívají inovativní technologie navržené tak, aby maximalizovaly jejich dojezd.
další tipy
Užitečné a praktické rady, které vám usnadní život s elektřinou:
V zimě předehřejte kabinu a v létě spusťte klimatizaci, zatímco se vůz nabíjí. Temperování lze naplánovat prostřednictvím systému easy link, openR link nebo na dálku prostřednictvím aplikace My Renault.
Pokud jste zapomněli použít klimatizaci a váš vůz má tuto výbavu, dejte přednost vyhřívání sedadel a volantu. Užijte si rychlejší tepelný komfort a větší úspory.
Kdykoli můžete, parkujte v uzavřené garáži nebo na parkovišti. Baterie vašeho elektromobilu bude chráněna před povětrnostními vlivy a dojezd na elektřinu se tak maximalizuje.
Pomocí aplikace My Renault můžete organizovat své cesty, vyhledávat nabíjecí místa vhodná pro váš vůz a na dálku sledovat nabití baterie.
vůz | dojezd (WLTP) | simulátor jízdní dráhy |
---|---|---|
osobní vozy | ||
Megane E-Tech 100% elektrický | až 470 km | odhad dojezdu |
Kangoo E-Tech 100% elektrické | až 285 km | odhad dojezdu |
Scenic E-Tech 100% elektrický | až 695 km | odhad dojezdu |
firemní zákazníci | ||
Kangoo Van E-Tech 100% elektrické | až 300 km | odhad dojezdu |
Master E-Tech 100% elektrický | až 204 km | odhad dojezdu |
Ano, teplota má vliv na dojezd vozu, zejména ta nízká. Motor i topení využívají baterii. Baterie se proto při vytápění vozu vybíjí rychleji a není schopna dodávat motoru elektřinu tak dlouho.
Naše rady pro udržení dobrého dojezdu v zimě:
Naše specializované řešení: Renault Megane E-Tech 100% elektrický obsahuje tepelné čerpadlo, které rekuperuje teplo generované baterií a motorem k vytápění kabiny. Můžete tak lépe kontrolovat dojezd svého vozu i v zimě.
Tip: Vyhřívaná sedadla a volant (zimní paket) zvyšují tepelný komfort a zároveň optimalizují celkovou spotřebu vašeho elektromobilu.
Všechny elektromobily jsou vhodné pro jízdu po dálnici.
Stačí mít na paměti několik věcí, které vám pomohou zvládnout dojezd vozu na cestách:
Je nutné vzít v úvahu význam stárnutí baterií. Díky našim 11letým zkušenostem s lithium-iontovými bateriemi nabízíme baterie, které stárnou velmi pomalu. Baterie jsme museli měnit kvůli ztrátě dojezdu jen velmi zřídka.
Pokud však nepotřebujete absolvovat dlouhé cesty, doporučujeme baterii nabít na 80 %. Tím prodloužíte životnost baterie.
V případě dlouhodobého odstavení vozu a rizika, že bude vystaven velkému teplu, by měla být baterie nabitá na střední úroveň (30 % až 80 %). To pomáhá zvyšovat výdrž baterie v průběhu času.
Ale to není vše:
objevujte dál