bezpečnost automobilů podle značky Renault
program human first
zvyšování bezpečnosti všech účastníků silničního provozu
Sdílení dat, crash testy, plnohodnotná cvičení... Značka Renault je odhodlána snižovat počet a závažnost nehod.
Její program „human first“, vyvinutý ve spolupráci s vědci, odborníky a hasiči, má jediný cíl: každodenně zvyšovat bezpečnost všech účastníků silničního provozu.
V roce 2025 se Renault v rámci iniciativy universal patent posouvá o krok dál a zpřístupňuje své bezpečnostní patenty konkurentům.
až
32
pokročilých asistenčních systémů řidiče
více než
60
bezpečnostních prvků
více než
2 000
podaných bezpečnostních patentůOd roku 1969
více než
5 000
vyškolených hasičův 21 zemích
V rámci programu Člověk na prvním místě spojila značka Renault své síly s bratry Naudetovými, producenty oceňovaných dokumentárních filmů o 11. září a požáru Notre Dame, aby zdůraznila a vizuálně vyjádřila mimořádně úzkou spolupráci mezi Skupinou a týmy pro bezpečnost silničního provozu. Toto spojenectví mezi konstruktéry a výzkumem a vývojem představuje úžasné dobrodružství věnované „zlaté hodině“, drahocenným minutám, během nichž mají záchranáři největší šanci zachránit život.
výcvik hasičů
Renault, jediný výrobce na světě, který dosadil hasiče na plný úvazek v oblasti techniky a jediný, který pravidelně spolupracuje s týmy pro bezpečnost silničního provozu, vyškolil 5 000 hasičů z 21 zemí světa během několika let! Nové kurzy se již plánují v Evropě a Latinské Americe.
QRescue: úspora času záchranných složek
Prostřednictvím QR kódu na čelním a zadním skle mají hasiči s QRescue Renault okamžitý přístup k „záchrannému listu“ vozu.
Poskytuje hasičům všechny potřebné informace, které jim umožní pracovat efektivně a bezpečně. To může při poskytování pomoci obětem v průběhu rozhodující hodiny* ušetřit téměř 15 drahocenných minut.
*časové okno, kdy musí být pacientům poskytnuta definitivní traumatologická péče
přístup pro hasiče
Přestože jsou naše trakční baterie konstruovány tak, aby nedošlo k jejich poškození v důsledku vnějších vlivů, požár způsobený vnějšími příčinami je stále možný. Pokud se požár rozšíří na baterii, systém Fireman Access – inovace od značky Renault – vede do srdce baterie, díky čemuž lze požár baterie uhasit za méně než 10 minut, zatímco u jiných výrobců to trvá v průměru 4 hodiny. Tím se ušetří přibližně 42 000 litrů vody na jeden zásah a především rozhodující čas pro záchranáře.
V roce 2025 Renault posouvá bezpečnost o krok dále díky iniciativě universal patent, kdy zpřístupňuje své bezpečnostní patenty konkurenci.
spínač SD
„Spínač SD“ okamžitě odpojí baterii od vysokonapěťové sítě.
Za 50 let přispěla značka Renault k pětinásobnému snížení počtu obětí na silnicích. Odborníci z laboratoře LAB (Laboratoř incidentologie a biomechaniky) a 600 inženýrů a techniků stále přicházejí s inovacemi, aby zvýšili bezpečnost nás všech. Celkem bylo podáno více než 2 000 patentů a vznikla řada špičkových technologických řešení, jako je například přístup pro hasiče nebo spínač SD.
pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS)
Pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) jsou inteligentní systémy, které využívají pokročilé technologie (radary, kamery, umělou inteligenci atd.), aby pomáhaly řidičům při jízdě.
Přesto 67 % řidičů asistenční systémy nevyužívá, pokud nejsou aktivovány automaticky (studie SSHRC z roku 2019)*. Renault se snaží tento trend zvrátit.
*varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu, inteligentní adaptivní tempomat, tempomat/omezovač rychlosti
zádržné systémy
Pouze 25 % dětí je připoutáno správně (10 % není připoutáno vůbec)*: proto Renault vybavuje své vozy inovativními zádržnými systémy pro zvýšení bezpečnosti cestujících. Renault nabízí až 3 různé včetně I-Size nástavce Isofix, v závislosti na modelu. Riziko nesprávné montáže sedačky se tak snižuje 4x.
* studie/evropské projekty/IBSR belgická studie
každodenní pokrok v oblasti bezpečnosti silničního provozu
Pracoviště, které v roce 1969 založily skupiny Renault a PSA, je laboratoří (LAB) pro výzkum nehod a biomechaniku, která se zabývá také studiem lidského chování. Jejím posláním je snížit počet obětí na silnicích. Za 50 let pomohla snížit počet usmrcených osob na pětinu předchozího stavu.
vítěz Prix Innovation Sécurité Routière 2024
Vítěz ceny poroty v soutěži Prix Innovation Sécurité Routière 2024, safety coach analyzuje potenciální rizika na silnici na základě údajů o okolí a zobrazuje tyto informace na obrazovce openR. Na konci každé jízdy najdete spolu s bezpečnostním skóre - safety score, které hodnotí vaši jízdu, podrobnou analýzu a jednoduché rady, jak jezdit bezpečněji.
Politika bezpečnosti silničního provozu značky Renault je rozdělena do pěti oblastí: zvyšování povědomí, prevence, náprava, ochrana a záchrana. Neustále se objevují inovace, například safety score, safety coach a safety guardian, které mají přinést revoluci v bezpečnosti za volantem.
H1st vision
H1st vision ztělesňuje naši vizi bezpečnější budoucnosti mobility a výzkumného a vývojového programu značky Renault s názvem Human first.
Tento koncept vznikl ve spolupráci 12 firem v ekosystému Software République. Ztělesňuje vizi budoucnosti mobility s technologií přispívající k bezpečnosti všech účastníků silničního provozu.
bezpečnost, neustálé inovace
Ve snaze přispět ke snížení počtu nehod na silnicích značka Renault
neustále inovuje a uplatňuje dvě velmi reálné strategie: prevenci
nehod a usnadnění práce záchranářů. Nové moderní prvky
přinesou revoluci v oblasti bezpečné jízdy: safety score a safety coach.
jízdní simulátor ROADS
Revoluční nástroj pro testování dynamického chování vozidla, asistenčních systémů řidiče a všech informačních systémů řidiče představuje velký skok v oblasti výzkumu bezpečnosti.
safety by Renault: sécurité par Renault