Ekologicky navržený rodinný demo vůz Renault Emblème přijímá výzvu ke snížení emisí uhlíku.
Díky udržitelnější technologii dvou paliv – elektřiny a vodíku, si Renault Emblème klade za cíl snížit emise CO2e o 90 % v porovnání s dnešními srovnatelnými modely během celého životního cyklu.
Cíl Renault Group: nulové emise CO₂ v Evropě do roku 2040¹
optimalizovaný design a aerodynamika
Design vozu Emblème, který je ztělesněním budoucího stylistického jazyka značky Renault, je doplněn o zelenou dichroickou barvu karoserie². Tento avantgardní demonstrační vůz byl důmyslně zkonstruován s důrazem na energetickou účinnost. Každý prvek je navržen tak, aby zlepšoval aerodynamiku a přispíval k co nejlepšímu obtékání vzduchu.
charakteristické světlomety inspirované logem Renault
dlouhá, svažující se kapota
sportovní design a zaoblené linie
svažující se střešní linie a velký zadní spoiler
elegantní zadní část, osvětlené logo Renault
optimalizovaný design a aerodynamika
Design vozu Emblème, který je ztělesněním budoucího stylistického jazyka značky Renault, je doplněn o zelenou dichroickou barvu karoserie². Tento avantgardní demonstrační vůz byl důmyslně zkonstruován s důrazem na energetickou účinnost. Každý prvek je navržen tak, aby zlepšoval aerodynamiku a přispíval k co nejlepšímu obtékání vzduchu.
charakteristické světlomety inspirované logem Renault
optimalizované proudění vzduchu
AERODYNAMIKA
dlouhá, svažující se kapota
Uprostřed dlouhé, svažující se kapoty usměrňují proudění vzduchu dva směrové stabilizátory, které minimalizují čelní plochu a optimalizují účinnost a estetický dojem.
kamery jako zpětná zrcátka
Za účelem maximalizace aerodynamické účinnosti nahrazují zpětná zrcátka dvě boční kamery. Jsou integrovány do karoserie u podběhů kol, tedy do oblasti, která nejméně narušuje proudění vzduchu.
dva větrací otvory pro optimalizované proudění vzduchu
Nárazník zdobí dva větrací otvory za koly, které usměrňují vzduch podél předních dveří. Za předními koly tak nevznikají vzdušné turbulence, zlepšuje se tedy průnik vzduchem. Ve spodní části nárazníku se otevírají a zavírají aktivní mřížky, které zajišťují optimální proudění vzduchu do mezichladičů.
spoiler a dynamický zadní difuzor
Střešní linie přirozeně přivádí vzduch k velkému zadnímu spoileru. Podlaha je zcela rovná. Pod zadním nárazníkem se nachází dynamický difuzor, který vyrovnává horní a dolní proudění vzduchu a minimalizuje tak aerodynamický odpor.
navrženo pro efektivitu
Za účelem optimalizace aerodynamiky nebylo nic ponecháno náhodě: stěrače čelního skla uložené pod kapotou, dotykové kliky dveří, zakřivené střešní sloupky, skla s minimálními spárami a vysoké, úzké pneumatiky s nízkým valivým odporem.
high-tech interiér
inovativní, high-tech interiér
Renault Emblème se svým technologicky vyspělým interiérem přináší futuristickou vizi, v níž inovace a technologie udávají směr. Kokpit, promyšleně navržený pro řidiče i spolujezdce, je vybaven zakřiveným panoramatickým displejem openR, který se táhne přes celou palubní desku. Elegantní, dotykové ovládací prvky dotvářejí klidnou atmosféru a z každé cesty činí jedinečný zážitek.
interiér „Shy Tech“: diskrétní, funkční a minimalistický
zakřivený panoramatický displej openR, který se rozprostírá přes celou palubní desku
multimediální systém R-Vision se dvěma energeticky úspornými obrazovkami
pohlcující atmosféra s textilem s přírodními a městem inspirovanými vzory
zodpovědný design s použitím ekologických materiálů, jako je len a tkaný polyester
inovativní, high-tech interiér
Renault Emblème se svým technologicky vyspělým interiérem přináší futuristickou vizi, v níž inovace a technologie udávají směr. Kokpit, promyšleně navržený pro řidiče i spolujezdce, je vybaven zakřiveným panoramatickým displejem openR, který se táhne přes celou palubní desku. Elegantní, dotykové ovládací prvky dotvářejí klidnou atmosféru a z každé cesty činí jedinečný zážitek.
interiér „Shy Tech“: diskrétní, funkční a minimalistický
Perspektiva nízkouhlíkového vozidla v Evropě do roku 2040²
bezuhlíkový cíl
Cílem skupiny Renault Group, která se zavázala k udržitelnější mobilitě, je snížit emise skleníkových plynů o 90 % během životního cyklu svých vozidel a dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě¹ do roku 2040. Emblème je ztělesněním této ambice snížit emise uhlíku. Více se dozvíte na této stránce 30. října.
udržitelnější životní cyklus
Výzva pro Renault Emblème spočívá v dosažení bezprecedentní úrovně dekarbonizace v celém životním cyklu: používání recyklovaných, nízkouhlíkových nebo přírodních materiálů, výroba se 100% podílem obnovitelné energie a podpora širokého zavádění postupů týkajících se druhého života vozu a oběhového hospodářství.
duální pohonná jednotka
Renault Emblème je vybaven duálním elektrickým pohonem, který kombinuje dobíjecí baterii pro každodenní použití s vodíkovým palivovým článkem pro delší jízdy. Tato konfigurace zvyšuje jeho všestrannost a umožňuje ujetí až 1 000 km bez nutnosti dobíjení elektřiny.³
udržitelnější, bezpečnější a dostupnější mobilita
Ve spolupráci s našimi techniky, konstruktéry a partnery zkoumá Emblème nová řešení pro snížení emisí uhlíku. Tento demonstrační vůz, dědic prototypů Eolab (2014) a Scenic Vision H2-Tech (2022), představuje pojízdnou laboratoř demonstrující technické inovace, které umožňují tak vysokou míru snížení emisí uhlíku.
adaptovaná a inovativní platforma
pokrok v dekarbonizaci bez snížení výkonu
Platforma vozu Renault Emblème s optimalizovanou architekturou pohonu zahrnuje elektromotor, baterii, palivový článek a vodíkovou nádrž o kapacitě 2,8 kg vodíku. Toto uspořádání zajišťuje nízké těžiště a ideální rozložení hmotnosti, což zvyšuje výkon i účinnost.