E-Tech full hybrid, odborné znalosti značkyRenault
Získejte odpovědi na všechny otázky týkající se technologií Renault E-Tech full hybrid v našich vozech.
Přídavné jméno „hybridní“ označuje něco, co se skládá z více prvků.
V souvislosti s automobily se pojmem „hybridní“ vozy označují vozidla, která kombinují dva typy pohonů.
Kombinují elektrický pohon se spalovacím motorem a pomáhají snižovat spotřebu a zvyšovat výkon vozu.
Hybridní vůz kombinuje dva typy pohonu: spalovací motor (u značky Renault vždy benzínový) a jeden nebo více elektromotorů. Kombinují se s trakční baterií, která uchovává elektrickou energii.
Mild-hybridní pohonné jednotky nepatří mezi technologie E-Tech, protože s nimi nelze jezdit na plně elektrický pohon.
Technologie spočívá v mikrohybridizaci vozu, která poskytuje spalovacímu motoru elektrickou asistenci (12 V nebo 48 V) pouze při rozjezdu a akceleraci, aby se snížila spotřeba a zvýšil výkon.
Nabízejí tak flexibilnější a dynamičtější jízdu a zároveň umožňují až 20% úsporu paliva oproti ekvivalentnímu neelektrifikovanému benzínovému motoru.
* 48V technické řešení
Hybrid se rozjíždí výhradně pomocí elektrického pohonu, který je při rozjezdu účinnější. Poté se střídá elektrický pohon (100% elektromotor), hybridní pohon (benzínový motor a elektromotor) a pohon spalovacím motorem (benzínový motor).
Přepínání probíhá automaticky podle potřebné akcelerace, stavu vozovky a nabití trakční baterie. U některých modelů lze elektrickou jízdu vynutit tlačítkem EV, jinak systém řízení spotřeby automaticky řídí změny tak, aby se dosáhlo nejlepšího kompromisu mezi spotřebou a výkonem.
Hlavní inovace hybridu spočívá v integraci dvou typů motorů do jednoho vozidla: spalovacího motoru a jednoho či dokonce několika elektromotorů.
Integrovaná technologie automaticky řídí přepínání mezi třemi různými jízdními režimy: elektrickým, spalovacím a hybridním (který využívá spalovací motor a elektrickou energii).
Hlavní výhodou hybridu je kombinace praktického aspektu spalovacího motoru s ekologickými a ekonomickými výhodami elektrického pohonu.
Díky zkušenostem získaným v soutěži F1 nabízí řízení spotřeby energie a vícerežimová automatická převodovka značnou všestrannost při každodenní jízdě a zároveň výkonnost a hospodárnost.
Elektromobil má pouze elektromotor, a proto využívá elektrický pohon po celou dobu.
Dojezd elektromobilu 100% na elektřinu je samozřejmě výrazně vyšší než u hybridu a může dosahovat až 625 km.
Hybrid funguje s benzinovým motorem v kombinaci s jedním (nebo více) elektromotory a střídá tři režimy pohonu (hybridní, benzinový a elektrický), které tato kombinace umožňuje.
Pokud máte plně hybridní vůz (či E-Tech full hybrid), nabíjí se během jízdy pomocí kinetické energie a spalovacího motoru. Baterie se při brzdění a zpomalování nabíjí zcela samostatně. Úroveň rekuperace však lze nastavit tak, aby se tento fenomén zvýšil nebo snížil.
Naše hybridní vozy jsou samozřejmě spolehlivé a těží z našich zkušeností ve vývoji elektrických pohonných jednotek a spalovacích motorů.
Díky hybridní konstrukci se spalovací motor tolik neuplatňuje při rozjezdu a akceleraci, což jsou nejnáročnější fáze.
Díky této konstrukci se nepoužívá žádná spojka ani hnací řemen, což znamená méně údržby a nižší náklady na údržbu díky menšímu počtu náhradních dílů.
Hybrid má jeden spalovací motor a jeden nebo více elektromotorů. Používá je střídavě v závislosti na profilu vozovky, požadované rychlosti a úrovni nabití baterie.
Hybridy značky Renault těží z našich bohatých konstruktérských zkušeností v oblasti e-mobility. Renault také školí celou svou prodejní síť ohledně specifických vlastností hybridů – naši prodejci jsou již připraveni vás přivítat a pomoci vám s údržbou vašeho vozu.
Plně hybridní vozy se nabíjí za jízdy: řidič nemusí nic dělat! Vozy s technologií E-Tech plug-in hybrid však lze nabíjet (doma nebo na veřejných nabíjecích stanicí), což vám pomůže optimalizovat spotřebu. Doporučujeme je nabíjet každý den, abyste využili všech výhod (delší dojezd, vyšší rychlost na elektrický pohon, úspory spojené se spotřebou atd.). Plug-in hybridní vozy aktuálně nejsou v nabídce.
V každém případě vůz může fungovat pouze když má benzin. Je-li baterie vybitá, ale stále máte benzín, nehrozí, že byste nedojeli Nechcete-li vůz nabíjet manuálně, zvolte full hybrid.
Rozhodně ano! Hybrid pokračuje v jízdě i po vybití baterie (pak používá pouze benzinový pohon). Nabíjí se především v průběhu jízdy kinetickou energií a energií spalování generovanou benzinovým motorem.
Dojezd hybridu je proto větší než u benzinového vozu, protože můžete střídat několik zdrojů energie. Ve městě, kde přebírá pohon elektromotor či elektromotory, se spalovací motor příliš nebo vůbec nepoužívá, což logicky šetří palivo.
Tipy pro jízdu s hybridem a optimalizaci dojezdu na elektřinu:
Stejně jako u klasického vozu má i plynulejší jízda příznivý vliv na spotřebu. Elektromotor spotřebuje méně energie, a tím se prodlouží dojezd.
Na hybrid můžete namontovat tažné zařízení, pokud je tažené vozidlo schváleno. Je však třeba poznamenat, že tažná síla hybridního vozu je často nižší než u benzinového nebo naftového vozidla se stejným výkonem a točivým momentem. V neposlední řadě je třeba mít na paměti, že tažení představuje pro vozidlo další zátěž a spotřebovává více energie.
Jedním z rozdílů, které při řízení hybridního vozu zaznamenáte, je automatická řadicí páka. Stejně jako elektromobil nemá hybrid manuální převodovku ani spojku, což řidiči ušetří spoustu námahy!
Provoz hybridu je založen na elektrickém pohonu, hybridním pohonu (benzín + elektřina) a 100% benzínovém pohonu. Pocitově to pro řidiče není nijak složité: celý proces přepínání z jednoho režimu do druhého je řízen automaticky.
Při elektrickém pohonu je jízda plynulejší, vůz má lepší odezvu a lepší zrychlení než vůz se spalovacím motorem. Je také tišší a není z něj cítit nepříjemný zápach benzínu. Při jízdě také pocítíte méně vibrací.
Nezapomeňte také na to, že jízda s hybridem je méně omezující: pokud se vybije baterie, bude tento vůz fungovat výhradně na benzinový motor, stejně jako jakýkoli standardní vůz se spalovacím motorem. Pokud se rozhodnete pro full hybrid, elektrická energie se dobíjí za jízdy.
Samozřejmě! Hybrid může jezdit po dálnici stejnou rychlostí a se stejným výkonem jako vůz s dieselovým či benzinovým motorem.
Využívá totiž benzinový motor a jeden nebo více elektromotorů. Tato kombinace výbavy umožňuje přepínat mezi třemi trakčními režimy (hybridním, benzinovým a elektrickým).
Ve městě, když jedete pomalu nebo často zastavujete, se hybrid automaticky přepne na elektrický pohon. Když je třeba baterii dobít nebo když to vyžaduje topologie terénu, vůz přepne na hybridní nebo 100% benzinový pohon.
Na dálnici se při ustálené rychlosti vozu využívá především pohon benzinovým motorem. Vůz pak funguje stejně jako benzinový vůz s automatickou převodovkou!
V případě vysoké potřeby energie a v závislosti na úrovni nabití baterie se může spustit hybridní režim.
Vše záleží na vašich potřebách a prioritách! Tiché a flexibilní elektromobily jsou velmi příjemné na řízení, mají nízkou spotřebu, vyžadují méně údržby a jsou šetrnější k životnímu prostředí. Musíte však být připraveni na pravidelné nabíjení elektromobilu. Pokud jezdíte na krátké vzdálenosti v městském prostředí, měl by vám vyhovovat především elektromobil, se kterým ušetříte. Už nebudete plýtvat benzinem nebo naftou v dopravních zácpách a nabíjení vás vyjde mnohem levněji než plná nádrž benzinu nebo nafty.
Hybrid je však flexibilnější, protože využívá dva typy pohonu. Například na dálnici se přepne na pohon spalovacím motorem a funguje jako jakýkoli jiný benzinový vůz.
Nemusíte si dělat starosti s přístupem k elektrické zásuvce, protože plně hybridní vůz vám nabízí potěšení z jízdy na elektřinu bez nabíjení.
Hybrid tedy kombinuje praktický aspekt vozu se spalovacím motorem a ekologické a ekonomické výhody elektromobilu. Stoprocentní elektromobil je šetrnější k životnímu prostředí a jeho provoz je hospodárnější, protože využívá pouze elektrickou energii.
Hybridy jezdí částečně na benzin. Přesto mají hybridy oproti dieselovým vozům řadu výhod.
U hybridu nemusíte tak často tankovat a údržba motoru je méně nákladná než u dieselového vozu. Z dlouhodobého hlediska jsou proto náklady na užívání nižší.
Při použití elektrického pohonu je hybrid mnohem šetrnější k životnímu prostředí než diesel (protože nevypouští žádné emise CO2).
V neposlední řadě mají hybridy vždy automatickou převodovku, která usnadňuje každodenní jízdu.
Oba!
Na dálnici můžete bez problémů jezdit s oběma typy vozidel.
Hybridní vůz pohání jeden nebo více elektromotorů a spalovací motor. Střídá elektrický pohon, hybridní pohon (benzin + elektřina) a benzinový pohon. Při jízdě po dálnici se využívá pohon na benzin, který pomáhá vozidlu dosáhnout potřebného výkonu. Během této doby se elektrická baterie může dobíjet energií z brzdění, protože část výkonu benzinového motoru se přemění na elektrickou energii!
Obě pohonné jednotky jsou na tom s úrovní komfortu a jízdních vlastností podobně. Hlavní výhodou hybridního vozu je však nízká spotřeba oproti benzinovým modelům a snadnější údržba.
Hybridy mají několik typů motorů, včetně benzinového motoru, který převezme řízení, když vůz potřebuje větší výkon, například na dálnici.
Střídáním jednoho či více elektromotorů a benzinového motoru spotřebuje hybrid méně paliva. Tankuje se tedy méně často a benzinový motor se méně opotřebovává! To je velká výhoda hybridu oproti klasickému benzinovému vozu. Nezapomeňte, že hybrid funguje po vybití akumulátoru jako jakýkoli jiný benzinový vůz: je tedy flexibilní a praktický.
Hybrid má při použití elektrického pohonu stejné výhody jako elektromobil: méně znečišťuje ovzduší, je tišší a nabízí plynulejší jízdu. Stejně jako elektromobil nemá manuální převodovku. A pokud ročně ujedete více než 35 000 km, pořizovací cena se vám rychle vrátí!