Potřebujete více informací o vašem multimediálním systému R-Link 2?
Bluetooth®, Android Auto™ a Apple Carplay™, Coyote a online služby, aplikace My Renault , aktualizace a navigace atd. Prohlédněte si naše odpovědi na často kladené dotazy.
Níže naleznete kroky pro spárování vašeho telefonu Android se systémem R-Link 2:
Chcete-li spárovat váš iPhone, zde naleznete kroky, podle kterých postupovat:
Zde naleznete kroky pro spárování vašeho telefonu Windows se systémem R-Link 2:
Chcete-li používat streamování přes Bluetooth® z vašeho iPhonu, musíte nejprve přenést alespoň jeden zvukový soubor (podcast nebo hudbu, zdarma nebo placený) z katalogu Apple Store do vašeho iPhonu pomocí softwaru iTunes.
Jakmile byla tato operace dokončena, připojte váš telefon pomocí Bluetooth® k vašem systému R-Link 2 a přejděte do nabídky “Multimédia“. Poté je volba Bluetooth® dostupná a nyní můžete streamovat hudbu.
Krok 1: Ujistěte se, že je váš telefon správně spárován se systémem R-Link 2. Z hlavní nabídky přejděte do části „Telefon“, klikněte na „Nastavení“, zkontrolujte, zda je tlačítko Bluetooth® zapnuté a váš telefon je aktivní v seznamu zařízení (ikona „Telefon“ musí být zvýrazněna červeně).
Poznámka: Pokud máte problémy se spárováním vašeho telefonu, podívejte se do našich Často kladených dotazů „Nemohu spárovat telefon se systémem R-Link 2“ ve stejné části nápovědy.
Krok 2: Chcete-li uskutečnit hovor, přejděte prosím do nabídky telefonu a stiskněte „Kontakty“. Vaše kontakty se automaticky importují na obrazovku R-Link 2. Vyberte kontakt, na který chcete zatelefonovat a stisknutím čísla provedete hovor.
Poznámka: Pokud je váš seznam kontaktů prázdný na obrazovce R-Link 2 i když jste správně dokončili proces párování, zkontrolujte na vašem telefonu, zda jsou kontakty uloženy v paměti vašeho telefon a ne na SIM kartě. Aby se mohly kontakty zobrazit na obrazovce R-Link 2, musí být uloženy na vašem telefonu, ne na SIM kartě.
Krok 1: Ujistěte se, že je váš telefon správně spárován s R-Link 2. Z hlavní nabídky přejděte do části „Telefon“, klikněte na „Nastavení“, zkontrolujte, zda je tlačítko Bluetooth® zapnuté a váš telefon je aktivní v seznamu zařízení (ikona „Telefon“ musí být zvýrazněna červeně).
Poznámka: Pokud máte problémy se spárováním vašeho telefonu, podívejte se do našich Často kladených dotazů „Nemohu spárovat telefon se systémem R-Link 2“ ve stejné části nápovědy.
Krok 2: Jakmile je váš telefon spárován se systémem R-Link 2, přejděte do nabídky multimédií a klikněte na „Média“. Vyberte jako zdroj zvuku „Bluetooth®“ a zvolte hudbu na vašem telefonu.
Krok 1: Možná máte problém s párováním přes Bluetooth® . Chcete-li zjistit, zda je váš telefon spárován, z hlavní nabídky přejděte do části „Telefon“, klikněte na Nastavení,, zkontrolujte, zda je tlačítko Bluetooth® zapnuté a váš telefon je aktivní v seznamu zařízení: ikona „Telefon“ musí být zvýrazněna červeně.
Poznámka: Pokud máte problémy se spárováním vašeho telefonu, podívejte se do našich Často kladených dotazů „Nemohu spárovat telefon se systémem R-Link 2“ ve stejné části nápovědy.
Krok 2: Pokud je váš telefon správně spárován, ale stále nemůžete provádět hovory, zkontrolujte na vašem telefonu, zda jsou vaše kontakty uloženy přímo ve vašem telefonu, nikoli na vaší SIM kartě.
Aby se mohly kontakty zobrazit na obrazovce R-Link 2, musí být uloženy na vašem telefonu, ne na SIM kartě.
Poznámka: Pokud provádění hovorů ani poté stále nefunguje, může být příčinou specifický problém kompatibility a doporučujeme kontaktovat naši zákaznickou podporu. Pro lepší vyřešení problému prosím uveďte, že jste již provedli výše uvedené kroky.
Krok 1: Máte-li problém se spárováním vašeho telefonu se systémem R-Link 2, řiďte se prosím našimi postupy pro párování (pro iPhone, Android a telefony Windows), které naleznete ve stejné části nápovědi.
Krok 2: Pokud se párování stále nedaří provést, vyzkoušejte prosím kompatibilitu pomocí naší online kontroly kompatibility zde.
Chcete-li spustit test, musíte znát:
Krok 3:
Pokud nedojdete ke kladným výsledkům v našem testu kompatibility nebo nemůžete najít vaši verzi OS v seznamu:
Aktualizace vašich systémů může napravit problém a umožňuje vám spárovat váš telefon. Pokud ne, obraťte se prosím na naši zákaznickou podporu a uveďte, že jste již postupovali dle kroků uvedených výše, abychom vám mohli dále pomoci vyřešit problém.
Pokud je výsledek online testu kompatibility kladný, znamená to, že proces párování by měl fungovat a možná došlo k nějakému konkrétnímu problému. Obraťte se prosím na naši zákaznickou podporu a uveďte, že jste již postupovali dle kroků uvedených výše, abychom vám mohli co nejlépe pomoci.
Zapnutí hlasového ovládání Android Auto™: Hlasové ovládání Google™.
Způsob 1: Stiskněte a podržte tlačítko „Push To Talk“ na volantu, dokud neuslyšíte pípnutí.
Způsob 2: Klikněte na ikonu „mikrofon“ v pravém horním rohu vaší obrazovky Android Auto™ . Poté uslyšíte pípnutí.
Způsob 3: Vyslovte „Ok Google“, poté Android Auto™ vydá pípnutí.
Hlasové ovládání vám umožňuje pokládat některé otázky, ovládat některé aplikace hlasem, např. provedení telefonního hovoru, přehrávání hudby, odeslání textové zprávy nebo odpověď na zprávy, použití map a získání tras navigace, vytváření připomínek atd.
Důležitá poznámka: Telefonní hovory prostřednictvím audiosystému vozu s využitím R-Link 2. Hlasové ovládání však nemusí jít přes audiosystém, když se připojuje k Android Auto. Zdrojem problému může být chytrý telefon. Pokud je to tento případ, prosím kontaktujte uživatelskou podporu výrobce vašeho chytrého telefonu.
1. Na vašem telefonu
2. Ve voze
Poznámka: Abyste zabránili případným problémům, doporučujeme používat USB kabel stejné značky jako váš chytrý telefon. Telefon v průběhu připojování nelze používat.
Kontrola, zda je váš vůz kompatibilní*:
* Dostupné u některých modelů. Další informace ke každému vybavenému modelu vozu Renault získáte na našich webových stránkách: https://www.renault.fr/vehicules/vehicules-particuliers.html
Chcete-li používat aplikaci Android Auto™, musíte mít telefon vybavený systémem Android verze 5.0 (Lollipop) nebo vyšší.
Společnost Renault pro vás testuje řadu telefonů, aby zkontrolovala jejich kompatibilitu. Mezi ně patří některé modely vybavené operačním systémem Android 5.0 nebo vyšším, které nejsou podporovány aplikací Android Auto™ pro systém R-Link Evolution.
V naší části uživatelská příručka dále na stránce nápovědy naleznete seznam telefonů testovaných techniky společnosti Renault ve formátu PDF.
Poznámka: Aby byla zajištěna kompatibilita vašeho chytrého telefonu s platformou Android Auto™ doporučujeme instalovat veškeré dostupné aktualizace softwaru.
Platforma Android Auto™ je vybavena 4 vlastními aplikacemi:
V obchodě Google Play můžete nainstalovat další aplikace, které jsou kompatibilní s aplikací Android Auto™, např. WhatsApp™ či Spotify™.
Chcete-li si prohlédnout seznam kompatibilních aplikací, přejděte na tento odkaz: g.co/androidauto.
Poznámka: Během jízdy je možné na platformě Android Auto™ použít pouze aplikace certifikované společností Google a stažené na váš telefon.
Níže naleznete seznam ovládacích prvků kompatibilních s aplikací Android Auto™:
Způsob 2:
Pokud chcete zkombinovat Android Auto™ a R-Link 2 na stejné obrazovce:
Můžete pak zobrazit hudební přehrávač dle vašeho výběru (Spotify, Google Music) na Android Auto™ a navigačním systému R-Link 2. Nebo můžete zobrazit navigaci Android Auto™ (Mapy) a současně poslouchat FM rádio na systému R-Link 2.
Poznámka: Současně nelze povolit dvě stejné funkce. Nemůžete povolit Mapy v Android Auto™ a navigaci systému R-Link 2.
Povolte hlasový systém Siri™:
Způsob 1: Stiskněte a podržte tlačítko „Push To Talk“ na volantu.
Způsob 2: Stiskněte a podržte tlačítko „Domů“ v levém dolním rohu obrazovky Apple CarPlay™.
Hlasové ovládání vám umožňuje pokládat některé otázky, ovládat některé aplikace hlasem, např. provedení telefonního hovoru, přehrávání hudby, odeslání textové zprávy nebo odpověď na zprávy, použití map a získání tras navigace, vytváření připomínek atd.
Příklad: „Call 'jméno kontaktu'", „Send a message to 'jméno kontaktu“, „Create a route for 'adresa“ atd.
Důležitá poznámka: Telefonní hovory prostřednictvím audiosystému vozu s využitím R-Link 2. Hlasové ovládání však nemusí jít přes audiosystém, když se připojuje k Apple CarPlay™. Zdrojem problému může být chytrý telefon. Pokud je to tento případ, prosím kontaktujte uživatelskou podporu výrobce vašeho chytrého telefonu.
1. Ve voze
Když váš vůz stojí, připojte USB kabel. Pokud je iPhone uzamčen, R-Link 2 vás požádá o jeho odemčení. Společnost Apple doporučuje použití certifikovaných kabelů, aby se zabránilo odpojování či jiným problémům.
2. Na vašem iPhonu
Pokud je váš iPhone uzamčen, požádá o autorizaci CarPlay™ pro R-LINK.
3. Ve voze
Klikněte na tlačítko „Apple CarPlay™“ uprostřed dolní části vaší obrazovky pro přístup na domovskou stránku Apple CarPlay™. Váš iPhone je možné i nadále použít i když je připojen pomocí USB kabelu.
Důležitá poznámka: Pokud jsou Wi-Fi a Bluetooth® vypnuty, iPhone doporučí jejich aktivaci nebo připojení USB kabelu. Apple CarPlay™ však může fungovat pouze s USB kabelem. Stiskněte tedy „Pouze USB“ na vašem telefonu iPhone.
Kontrola, zda je váš vůz kompatibilní*:
* Dostupné u některých modelů. Další informace ke každému vybavenému modelu vozu Renault získáte na našich webových stránkách: https://www.renault.cz/osobni-vozy.html
Chcete-li používat Apple CarPlay™, musíte mít iPhone 5 nebo novější model a iOS 7.1 nebo vyšší.
V naší části uživatelská příručka dále na stránce nápovědy naleznete seznam telefonů testovaných techniky společnosti Renault ve formátu PDF.
Poznámka: Aby byla zajištěna kompatibilita vašeho chytrého telefonu s Apple CarPlay™ doporučujeme instalovat veškeré dostupné aktualizace softwaru.
Apple CarPlay™ je vybaven 5 vlastními aplikacemi:
V obchodě App Store můžete nainstalovat další aplikace, které jsou kompatibilní s aplikací Apple CarPlay™, např. Audiobooks™, Spotify™ nebo Deezer™.
Chcete-li si prohlédnout seznam kompatibilních aplikací, přejděte na tento odkaz: https://www.apple.com/fr/ios/carplay/.
Poznámka: Během jízdy je možné na platformě Apple CarPlay™ použít pouze aplikace certifikované společností Apple a stažené na váš telefon.
Návrat k R-Link 2 z Apple Carplay™:
Způsob 1:
Způsob 2:
Pokud chcete zkombinovat Apple CarPlay™ a R-Link 2 na stejné obrazovce:
Můžete pak zobrazit hudební přehrávač dle vašeho výběru (Spotify™, Google Music™) na Apple CarPlay™ a navigačním systému R-Link 2. Nebo můžete zobrazit navigaci Apple CarPlay™ (Mapy) a současně poslouchat FM rádio na systému R-Link 2.
Poznámka: Současně nelze povolit dvě stejné funkce. Nemůžete povolit Mapy v Apple CarPlay™ a navigaci systému R-Link 2.
Váš systém R-Link 2 je vybaven SIM kartou. Chcete-li využít aplikace a online služby, musíte aktivovat váš R-Link 2.
Poznámka: Další informace o tomto sdílení získáte kliknutím na tlačítko „Nápověda“.
Poznámka: V horní části obrazovky se nad vozem zobrazí symbol sítě, který znamená, že je váš systém R-Link 2 připojen k síti. Naopak, pokud se v horní části obrazovky na vozem zobrazí X, namísto symbolu sítě, znamená to, že váš systém R-Link 2 není připojen.
Nejprve uložte data vašeho systému R-Link 2 na USB flash disk. Postup:
Poznámka: Neobjeví se žádné hlášení potvrzující dokončení přenosu dat.
Synchronizace produktů:
Stažení produktů:
Poznámka: R-Link 2 Toolbox je kompatibilní s Windows 7, 8, 8.1, 10 a OS 10.7 až 10.11 na systému Mac.
Aktualizace vašeho vozu:
Kontrola instalace aplikace Coyote Series
Váš balíček Coyote Series můžete přenést o vozu Renault vybaveného stejným systémem R-Link 2.
Poznámka: Oba vozy musí být registrovány ve vašem účtu My Renault.
Poznámka: Po potvrzení požadavku nelze operaci zrušit. Balíček již není možné přenést z cílového vozu do zdrojového vozu.
Balíčky, které obsahují TomTom Live nebo TomTom Traffic nelze přenést, protože jsou propojeny pouze s předplatným pro daný vůz.
Pokud aplikace Coyote Series přestala fungovat, mohla vypršet vaše 3měsíční zkušební verze.
Můžete zkontrolovat, zda je vaše smlouva stále aktivní v obchodě R-Link. (Pokud potřebujete pomoc, podívejte se prosím do našich často kladených dotazů „Jak získám přístup do obchodu R-Link Store?“ )
V obchodě R-Link Store přejděte do části „Moje aplikace a služby“ a zjistěte stav vašich smluv na online služby.
Pokud vypršela platnost vaší 3měsíční zkušební verze, můžete ji prodloužit zakoupením plné verze dostupné v části Katalog.
Pokud máte aktivní smlouvu, ale vaše aplikace Coyote stále není funkční, zkontrolujte, zda je ve vašem voze na systému R-Link 2 aktivováno sdílení dat: Hlavní nabídka / Služby / Nastavení / Sdílení dat. Aby mohla být aplikace Coyote funkční, musí být aktivováno sdílení dat.
Pokud problém přetrvává, obraťte se o pomoc na naši zákaznickou podporu a uveďte, že jste již provedli tento postup.
Chcete-li aktivovat 3měsíční bezplatnou zkušební verzi Coyote Series, musí být aktivováno připojení vozu.
Pokud chcete zjistit, zda má váš vůz aktivní připojení, zkontrolujte na vašem systému R-Link 2, zda se v dolní části obrazovky v hlavní nabídce zobrazuje tlačítko „Aktivovat moje služby“.
Jestliže je tlačítko zobrazeno, klikněte na něj a řiďte se pokyny k aktivaci připojení. Jakmile je proces dokončen, vaše 3měsíční bezplatní zkušební verze Coyote Series bude během 72 hodin funkční.
Aplikaci Coyote naleznete v části „Moje aplikace“.
Pokud tlačítko v hlavní nabídce není zobrazeno, znamená to, že připojení vašeho vozu je již aktivní a 3měsíční zkušební verze Coyote Series je funkční.
Chcete-li zkontrolovat, zda je váš vůz připojen, podívejte se, zda je ikona připojení aktivní.
Pokud ne, klikněte na tlačítko „Připojit“ v dolní části hlavní nabídky a postupujte dle pokynů. Aktivace připojení vašeho vozu může trvat až 72 hodin.
Pokud tlačítko připojení není zobrazeno, znamená to, že připojení je již aktivováno, avšak sdílení dat je deaktivováno. Aby mohly být vaše online služby funkční, musí být aktivováno sdílení dat.
Pro aktivaci sdílení dat přejděte do Hlavní nabídky / Aplikace / Soukromí.
Váš vůz je nyní připojen a můžete si užít všechny vaše služby. Chcete-li získat další informace, prohlédněte si prosím v našich často kladených dotazech „Proč mám aktivovat připojení?“ .
Aktivace připojení vašeho vozu vám umožní využít výhody služeb, například:
Chcete-li zkontrolovat, zda je připojení aktivní, přečtěte si prosím v našich často kladených dotazech „Je můj vůz připojen?“
Sdílení dat můžete kdykoli deaktivovat/aktivovat v části Služby vašeho systému R-Link 2: Hlavní nabídka / Aplikace / Soukromí.
Poznámka: Online služby (Coyote, TomTom Traffic atd.) vyžadují sdílení dat.
Aplikaci Highway Services můžete nainstalovat přes obchod R-Link Store integrovaný ve vašem systému R-Link 2:
Krok 1: Koupě:
Krok 2: Uložte data vašeho systému R-Link 2 na USB flash disk
Poznámka: Neobjeví se žádné hlášení potvrzující dokončení přenosu dat.
Krok 3: Synchronizace aplikace v softwaru R-Link 2 Toolbox
Všechny vozy s verzí MID nebo HIGH multimediálního systému R-Link 2.
Pro verzi softwaru neexistuje žádné omezení.
Je zapotřebí digitální připojení poskytované pomocí balíčku „TomTom TRAFFIC a Připojení“.
V aktuální verzi aplikace Highway Services funguje na dálniční síti SANEF/SAPN.
Dodržování ochrany osobních údajů představuje etickou hodnotu Skupiny Renault která je v souladu se zásadami Skupiny pro ochranu osobních údajů.
Pro první přístup k obchodu R-Link Store a jeho obsahu se řiďte následujícími kroky:
Krok 1: Začněte vytvořením účtu My Renault
Poznámka: Přístup k vašemu účtu chrání heslo. Uchovávejte jej v bezpečí.
Poznámka: Pokud ve vaší příchozí poště nenajdete aktivační e-mail, zkontrolujte složku nevyžádané pošty (spam).
Krok 2: Registrujte svůj vůz Renault ve vašem účtu My Renault
Chcete-li spravovat obsah vašeho systému R-Link 2, řiďte se následujícími kroky:
Krok 1: Uložte data vašeho systému R-Link 2 na USB flash disk
Poznámka: Nedojde k zobrazení žádné zprávy s informací, že byla data uložena.
Krok 2: Aktualizace a synchronizace vašich produktů
Chcete-li do vašeho systému R-Link přidat bezplatný či placený obsah (služby, aplikace, mapy):
Krok 1: Vyberte si aplikaci na účtu „My Renault“
Krok 2: Uložte data vašeho systému R-Link 2 na USB flash disk
Poznámka: Neobjeví se žádné hlášení potvrzující dokončení přenosu dat.
Krok 3: Synchronizace aplikace v softwaru R-Link 2 Toolbox
Obchod R-Link Store vám umožňuje provádět různé úkony:
Vytvoření účtu My Renault vám umožňuje využívat výhod všech služeb pro váš vůz:
Pro vytvoření účtu v aplikaci My Renault prosím klikněte zde.
Chcete-li aktualizovat váš systém R-Link 2 a jeho obsah (systém, mapy, aplikace):
Krok 1: Začněte tím, že uložíte data vašeho systému R-Link 2 na USB flash disk.
Poznámka: Nedojde k zobrazení žádné zprávy s informací, že byla data uložena.
Krok 2: Synchronizujte data (kopii) v e-shopu R-Link Store.
Krok 3: Proveďte aktualizaci systému nebo map
Krok 4: Stažení
Krok 5: Instalujte aktualizace na váš systém R-LIink 2
Poznámka: V případě aktualizace systému se R-Link 2 restartuje.
Chcete-li spustit GPS navigaci z domovské stránky vašeho systému R-Link 2, klikněte na „Nabídka“, stiskněte „Navigace“, poté „Cílové místo“. Chcete-li získat přístup k určitému cílovému místu, klikněte na „Adresa“ a zadejte:
Stiskněte „Vybrat“ a navigace se po několika sekundách spustí.
Poznámka: Všechna předchozí cílová místa a body zájmu v blízkosti (čerpací stanice, parkoviště atd.) můžete najít v nabídce Cílové místo .
Chcete-li provést tento postup, budete potřebovat USB flash disk (prázdný a s kapacitou paměti minimálně 8 GB) a počítač s přístupem k internetu.
Krok 1: Pořízení digitální kopie vašeho systému – ve vašem voze
Krok 2: Stažení nové mapy – na vašem počítači
Poznámka: V závislosti na velikosti map a rychlosti vašeho připojení k internetu může stahování nějakou dobu trvat.
Krok 3: Instalace nové mapy do vašeho systému R-Link 2 – ve vašem voze
Poznámka: Nepoužívejte systém R-Link 2. Během této instalace nechte spuštěný motor.
Pokud váš TomTom Live Traffic nefunguje správně, mohlo dojít k vypršení platnosti bezplatné 3leté zkušební verze.
Můžete zkontrolovat, zda je vaše smlouva stále aktivní v obchodě R-Link Store (pokud potřebujete pomoc, viz naše často kladené dotazy „Jak získám přístup do obchodu R-Link Store?“)
V obchodě R-Link Store přejděte do části „Moje aplikace a služby“ a zjistěte stav vašich smluv na online služby.
Pokud vypršela platnost vaší 3měsíční zkušební verze TomTom Live Traffic, můžete ji prodloužit zakoupením plné verze dostupné v části Katalog.
Pokud máte aktivní smlouvu, ale vaše aplikace TomTom Live Traffic stále není funkční, zkontrolujte, zda je ve vašem voze na systému R-Link 2 stále aktivováno sdílení dat: Hlavní nabídka / Aplikace / Soukromí. Aby mohla být vaše aplikace TomTom Live Traffic funkční, musí být aktivováno sdílení dat.
Pokud problém přetrvává, zkuste prosím aktualizovat verzi vašeho softwaru a mapy v obchodě R-Link Store v části „Aktualizace“. (Pokud potřebujete pomoc, podívejte se prosím do našich často kladených dotazů „Jak aktualizuji moje mapy?“ )
Pokud problém přetrvává, obraťte se o pomoc na naši zákaznickou podporu a uveďte, že jste již provedli tento postup.
Naše výuková videa
Potřebujete pomoc? Jsou vám k dispozici naše výuková videa, která vás provedou každým krokem.
Podívejte se do našich uživatelských příruček
Potřebujete více informací?
multimediální systém
R-Link 2
kompatibilita
zkontrolujte kompatibilitu se svým telefonem