JAK FUNGUJE HYBRID?

E-Tech full hybrid – provoz – Renault

Princip fungování hybridní technologie E-Tech

Značka Renault se rozhodla vyvinout 2 typy technologií: E-Tech full hybrid pro vozy, které není třeba nebíjet ze sítě, a E-Tech plug-in hybrid* pro vozy, které lze nabíjet ze sítě. Obě možnosti nabízejí ekologické vozy, které kombinují potěšení z jízdy a všední jednoduchost.

 

Fungují stejně, pouze se dvěma rozdíly:

  • velikost baterie, a tím i kapacita pro 100% elektrický pohon,
  • vozy E-Tech plug-in hybrid lze připojit do elektrické sítě a nabíjet.

*není k dispozici na českém trhu​

naše hybridní pohonná jednotka

Označují se jako „sériově-paralelní hybridy“, protože nabízejí možnost provozu na 100 % elektrický pohon, hybridní pohon (elektrický + spalovací motor) nebo pouze se spalovacím motorem.


Mají 2 elektromotory a také spalovací motor.


Inovativní technologie integrované do vozu (inteligentní převodovka, systém řízení spotřeby energie, rekuperační brzdění) umožňují v případě potřeby přepínat mezi různými druhy pohonu nebo je provozovat souběžně. To pomáhá optimalizovat výkon a spotřebu vozu.

 

Pohonné jednotky E-Tech nabízejí vynikající zrychlení, dynamický odpich a nižší emise COa spotřebu paliva.

E-Tech full hybrid – hybridní pohonné jednotky – Renault
    • benzinový motor
      benzinový motor

      Spalovací motory jsou konstruovány speciálně za účelem snížení spotřeby a emisí CO₂. Jsou vybaveny filtrem pevných částic a kombinují hospodárnost, účinnost a výkon.

    • hlavní elektromotor
      hlavní elektromotor

      Pomáhá startovat vůz, zajišťuje 100% elektrickou jízdu, pohání kola a dobíjí baterii při brzdění nebo zpomalování.

    • sekundární elektromotor

      Funguje jako startér a generátor vysokého napětí pro baterii. Používá se také jako stabilizátor při řazení, aby se eliminovalo chvění a vibrace.

    • AUTOMATICKÁ, INTELIGENTNÍ, MULTIMÓDOVÁ PŘEVODOVKA
      AUTOMATICKÁ, INTELIGENTNÍ, MULTIMÓDOVÁ PŘEVODOVKA

      Tato revoluční převodovka poskytuje optimální výkon. Funguje v kombinaci se systémem řízení spotřeby, který využívá odborné know-how Renault Group monopostu F1. Celkem má až 15 jízdních režimů prostřednictvím 2 elektrických převodovek a 4 převodovek spalovacího motoru, které mohou pracovat společně nebo odděleně.

    • měnič

      Systém nepřetržitě zajišťuje přenos a přeměnu střídavého a stejnosměrného proudu elektrické energie mezi trakční baterií a elektromotorem.

    • trakční baterie
      trakční baterie

      Baterie, která ukládá energii potřebnou k pohonu vozidla a jeho následnému udržování v elektrickém režimu. Její velikost se výrazně liší v závislosti na typu pohonné jednotky.

různé režimy pohonu

Hybridní motor se skládá ze dvou hlavních motorů, které se střídají nebo pracují současně a pohánějí vůz. Seznamte se s různými režimu pohonu:

E-Tech full hybrid

elektrický pohon

Při rozjezdu pohání kola pouze elektromotor, a proto se nespotřebovává žádné palivo. V závislosti na stylu jízdy a modelu* se můžete tiše rozjet a uhánět rychlostí až 130 km/h po dobu až 5 minut pouze na elektrický pohon.

 

* Austral E-Tech full hybrid 200

hybridní pohon

V tomto režimu se k pohonu vozidla používají současně dva zdroje energie.

Při dynamické jízdě podporuje elektromotor zážehový motor, který udržuje výkon. Oba motory spolupracují a zvyšují výkon vašeho vozu. Jedná se o tzv. paralelní hybridní provoz.

V některých případech, kdy je stav baterie nízký, pracují oba motory současně, ale kola pohání pouze elektromotor. V tomto konkrétním případě aktivuje elektronické řízení spalovací motor, aby optimalizoval celkovou spotřebu a dobíjel baterii. 

pohon na spalovací motor

Je-li v provozu pouze spalovací motor, využívá se při optimálních otáčkách k pohonu kol vozu a k dobíjení akumulátoru. Celková spotřeba vozu se optimalizuje a energie navíc se ukládá, aby bylo možné pokračovat v jízdě na elektřinu.

z jednoho způsobu pohonu na druhý

Z jednoho způsobu pohonu na druhý můžete přepínat následujícím způsobem:​

 

  • automaticky pomocí palubního elektronického systému řízení. Tento systém analyzuje úroveň nabití baterie, požadavky na zrychlení a typ vozovky a podle toho přizpůsobuje režim pohonu, což pomáhá optimalizovat výkon vozidla.

správa dobíjení 

Alt Image C29

baterie ve full hybridech

se nabíjí pouze za jízdy a využívá kinetickou energii. Tyto vozy není třeba zapojovat do sítě, protože jsou vybaveny systémem, který při brzdění nebo zpomalování rekuperuje energii. To stačí k úplnému dobití baterie.

Řada Renault E-Tech full hybrid

Alt Image C29

E-Tech full hybrid

Tyto vozy mají spalovací motor a 2 elektromotory, které se během jízdy dobíjejí a umožňují jízdu 100% na elektřinu až po 80 % doby jízdy (městský cyklus WLTP).

vaše otázky o fungování hybridů

objevujte dál