fungování vozu Renault E-Tech full hybrid

E-Tech full hybrid – provoz – Renault

fungování hybridní technologie E-Tech

Značka Renault se rozhodla vyvinout dvě E-Tech technologie: E-Tech full hybridní technologii pro vozy, které není potřeba nabíjet, a E-Tech plug-in hybridní technologii pro vozy, které lze nabíjet z externích zdrojů. Obě možnosti nabízejí nízkoemisní vozidla, která jsou cenově výhodná a kombinují potěšení z jízdy a jednoduchost při každodenním používání.

 

Obě technologie fungují stejně, pouze se třemi rozdíly:

  • velikost baterie, a tím pádem i schopnost jet na 100% elektrický pohon
  • vozy E-Tech plug-in hybrid lze připojit do elektrické sítě a nabíjet
  • elektrifikace zadní nápravy pro technologii plug-in hybrid (PHEV)

naše hybridní pohonná jednotka

E-Tech hybridní technologie se označují jako „sériové/paralelní hybridy“, protože nabízejí možnost provozu na 100% elektrický pohon, hybridní pohon (elektrický + spalovací motor) nebo pouze se spalovacím motorem.

dva elektromotory

Obě technologie kombinují dva elektromotory (startér/generátor a trakční motor) se spalovacím motorem pro dosažení optimálního výkonu. Plug-in hybridní technologie zahrnuje navíc další elektromotor na zadní nápravě, který poskytuje ještě pohodlnější a dynamičtější jízdní zážitek.

technologie pro ještě lepší výkonnost

Inovativní technologie integrované do vozu, jako inteligentní multimódová převodovka, systém řízení spotřeby energie či rekuperační brzdění, umožňují podle potřeby přepínat mezi různými druhy pohonu, nebo je provozovat souběžně. Výkon a spotřeba hybridní motorizace se tak optimalizují za účelem dosažení maximální účinnosti.

jedinečná dynamika, jedinečné potěšení z jízdy

Motorizace E-Tech nabízejí výrazné zrychlení, jedinečnou dynamiku, nižší emise CO2  a v neposlední řadě nížší spotřebu paliva.

E-Tech full hybrid

E-Tech full hybridní technologii není třeba nabíjet z externích zdrojů. Jejich baterie se automaticky dobíjejí za jízdy pomocí rekuperačního brždění, čímž se optimalizuje spotřeba paliva a usnadňuje každodenní život. Zároveň rekuperační brždění má pozitivní vliv například na životnost brzdových destiček nebo samotných pneumatik.

E-Tech full hybrid – hybridní pohonné jednotky – Renault
    • spalovací benzínový motor
      spalovací benzínový motor

      Spalovací motory jsou konstruovány speciálně za účelem snížení spotřeby a emisí CO₂. Jsou vybaveny filtrem pevných částic a kombinují hospodárnost, účinnost a výkon.

    • hlavní elektromotor
      hlavní elektromotor

      Pomáhá při rozjíždění vozidla, zajišťuje 100% elektrickou jízdu, pohání kola a dobíjí baterii pomocí rekuperačního brždění.

    • sekundární elektromotor

      Funguje jako startér-generátor pro baterii. Používá se také jako stabilizátor při řazení jednotlivých převodových stupňů, tak aby se eliminovalo chvění a vibrace při řazení.

    • inteligentní multimódová automatická převodovka
      inteligentní multimódová automatická převodovka

      Tato revoluční převodovka poskytuje optimální výkon celé hybridní motorizace. Funguje v kombinaci se systémem řízení spotřeby energie, který využívá know-how značky Renault. Celkem má až 15 jízdních kombinací prostřednictvím 2 převodů na elektromotor

    • měnič elektrické energie

      Tento systém nepřetržitě zajišťuje přenos a přeměnu střídavého a stejnosměrného proudu elektrické energie mezi trakční baterií a elektromotorem.

    • trakční baterie
      trakční baterie

      Baterie, která ukládá energii potřebnou k pohonu vozidla a jeho následnému udržování v elektrickém režimu. Její velikost se výrazně liší v závislosti na typu pohonné jednotky: až 2 kWh u E-tech full hybridní motorizace a až 22 kWh u E-Tech plug-in hy

E-Tech plug-in hybrid

Naše E-Tech plug-in hybridní motorizace využívají podobnou technologii jako naše modely s E-tech full hybridní motorizací. Rozdíl spočívá ve vyšší kapacitě baterie, možnosti nabíjení z externího zdroje, například z elektrické zásuvky (proto se používá termín „plug-in“) a v přidání druhého elektromotoru.

Plug-in hybridní motor Renault
    • motor

      Plug-in hybridní motorizace je podobná té E-Tech full hybridní. Má spalovací motor, elektromotor, měnič elektrické energie, multimódovou převodovku a sekundární elektromotor, sloužící jako startér-generátor.

    • trakční baterie

      Trakční baterie ukládá energii potřebnou k jízdě vozidla s plug-in hybridní motorizací, tudíž můžete jezdit v elektrickém režimu. Poskytuje dojezd až 105 km na elektrický pohon, s kapacitou až 22 kWh.

    • zadní elektromotor

      Rozdíl oproti E-Tech full hybridní motorizaci spočívá mimo jiné v přidání třetího elektromotoru, který je umístěn na zadní nápravě vozidla. Tento elektromotor umožňuje jízdu s pohonem všech kol.

    různé trakční režimy

    E-Tech hybridní motorizace se skládá ze dvou primárních hnacích motorů (spalovací a elektromotor), které se střídají nebo pracují současně a pohánějí vůz. Seznamte se s různými režimu pohonu:

    E-Tech full hybrid

    elektrický pohon

    Při rozjezdu pohání kola pouze elektromotor, a proto se nespotřebovává žádné palivo. V závislosti na stylu jízdy a modelu* se můžete tiše rozjet a uhánět rychlostí až 130 km/h pouze na elektrický pohon.

     

    * Austral E-Tech full hybrid 200

    hybridní pohon

    V tomto režimu se k pohonu vozidla používají současně dva zdroje energie.

     

    Při dynamické jízdě podporuje elektromotor spalovací motor, který udržuje výkon. Oba motory spolupracují a zvyšují výkon vozidla. Jedná se o tzv. paralelní hybridní provoz.

     

    V některých případech, kdy je stav baterie nízký, pracují oba motory současně, ale kola pohání pouze elektromotor. V tomto konkrétním případě se aktivuje spalovací motor, aby optimalizoval celkovou spotřebu a dobíjel baterii.

    dobíjení

    E-Tech full hybrid – baterie – Renault

    E-Tech full hybrid

    Baterie se nabíjí pouze za jízdy prostřednictvím kinetické energie. Vozidla s E-Tech full hybridní motorizací není zapotřebí externě nabíjet. Tato vozidla jsou vybavena systémem, který při brzdění nebo zpomalování rekuperuje energii. To stačí k úplnému dobití baterie. Baterie se rovněž nabíjecí pomocí spalovacího motoru.

    E-Tech plug-in hybrid – baterie – Renault

    E-Tech plug-in hybrid

    Baterie se nabíjí především zapojením vozu do elektrické sítě, ale také během jízdy (přibližně 10 % potenciálu dobíjení). Vozidla s E-Tech plug-in hybridní motorizací obsahují palubní nabíječku, kterou lze použít k úplnému dobití baterie.

    vstupte do světa vozů s E-Tech technologií

    E-Tech full hybrid – Renault

    E-Tech full hybrid

    Tyto vozy mají startér-generátor, primární elektromotor, spalovací motor a trakční baterii, která se během jízdy dobíjí pomocí rekuperačního brždění a umožňuje tak 100 % jízdu na elektřinu až po 80 % doby jízdy (městský cyklus WLTP).

    E-Tech plug-in hybrid – Renault

    E-Tech plug-in hybrid

    Vozy vybavené spalovacím motorem a 2 primárními elektromotory s možností dobíjení baterie z externího zdroje, což zajišťuje 100% elektrický dojezd až 105 km v kombinovaném provozu (cyklus WLTP).

    vaše otázky o fungování hybridů

    objevujte dál