Princip fungování hybridní technologie E-Tech
Značka Renault se rozhodla vyvinout 2 typy technologií: E-Tech full hybrid pro vozy, které není třeba nebíjet ze sítě, a E-Tech plug-in hybrid* pro vozy, které lze nabíjet ze sítě. Obě možnosti nabízejí ekologické vozy, které kombinují potěšení z jízdy a všední jednoduchost.
Fungují stejně, pouze se dvěma rozdíly:
*není k dispozici na českém trhu
Označují se jako „sériově-paralelní hybridy“, protože nabízejí možnost provozu na 100 % elektrický pohon, hybridní pohon (elektrický + spalovací motor) nebo pouze se spalovacím motorem.
Mají 2 elektromotory a také spalovací motor.
Inovativní technologie integrované do vozu (inteligentní převodovka, systém řízení spotřeby energie, rekuperační brzdění) umožňují v případě potřeby přepínat mezi různými druhy pohonu nebo je provozovat souběžně. To pomáhá optimalizovat výkon a spotřebu vozu.
Pohonné jednotky E-Tech nabízejí vynikající zrychlení, dynamický odpich a nižší emise CO2 a spotřebu paliva.
Hybridní motor se skládá ze dvou hlavních motorů, které se střídají nebo pracují současně a pohánějí vůz. Seznamte se s různými režimu pohonu:
elektrický pohon
Při rozjezdu pohání kola pouze elektromotor, a proto se nespotřebovává žádné palivo. V závislosti na stylu jízdy a modelu* se můžete tiše rozjet a uhánět rychlostí až 130 km/h po dobu až 5 minut pouze na elektrický pohon.
* Austral E-Tech full hybrid 200
hybridní pohon
V tomto režimu se k pohonu vozidla používají současně dva zdroje energie.
Při dynamické jízdě podporuje elektromotor zážehový motor, který udržuje výkon. Oba motory spolupracují a zvyšují výkon vašeho vozu. Jedná se o tzv. paralelní hybridní provoz.
V některých případech, kdy je stav baterie nízký, pracují oba motory současně, ale kola pohání pouze elektromotor. V tomto konkrétním případě aktivuje elektronické řízení spalovací motor, aby optimalizoval celkovou spotřebu a dobíjel baterii.
pohon na spalovací motor
Je-li v provozu pouze spalovací motor, využívá se při optimálních otáčkách k pohonu kol vozu a k dobíjení akumulátoru. Celková spotřeba vozu se optimalizuje a energie navíc se ukládá, aby bylo možné pokračovat v jízdě na elektřinu.
z jednoho způsobu pohonu na druhý
Z jednoho způsobu pohonu na druhý můžete přepínat následujícím způsobem:
baterie ve full hybridech
se nabíjí pouze za jízdy a využívá kinetickou energii. Tyto vozy není třeba zapojovat do sítě, protože jsou vybaveny systémem, který při brzdění nebo zpomalování rekuperuje energii. To stačí k úplnému dobití baterie.
E-Tech full hybrid
Tyto vozy mají spalovací motor a 2 elektromotory, které se během jízdy dobíjejí a umožňují jízdu 100% na elektřinu až po 80 % doby jízdy (městský cyklus WLTP).
Vůz pomocí elektronického systému automaticky přepíná mezi elektrickým, hybridním a spalovacím pohonem. Zohledňuje tři kritéria a nabízí nejlepší kompromis mezi výkonem a spotřebou:
Při rozjezdu, stabilní jízdě a běžné akceleraci využívá plnně hybridní vůz převážně elektromotor. Při intenzivnějším sešlápnutí plynového pedálu, když charakter terénu vyžaduje vyšší výkon (např. při prudkém stoupání) nebo když není baterie dostatečně nabitá, zapne vůz spalovací motor. Podle konkrétního případu spalovací motor doplňuje elektromotor (hybridní pohon) nebo jej zcela nahrazuje (pohon na spalovací motor).
Ne, to není možné.
Hybrid pokračuje v jízdě i po vybití trakční baterie prostřednictvím spalovacího motoru. Opak však není pravdou: hybridní a elektrický režim pohonu jsou určeny k tomu, aby fungovaly střídavě se spalovacím režimem, ale nikoliv, aby jej zcela nahradily. Pokud v hybridu dojde benzín, mohou ostatní typy pohonu převzít funkci pouze na krátkou dobu, než se vůz zastaví.
Elektrická baterie se nepoužívá vždy, protože vůz využívá také spalovací motor. Opotřebení baterie je proto postupné a nevyvolává dostatečnou ztrátu kapacity, která by znemožnila provoz vozu.
Pokud je navíc vůz chráněn před extrémními teplotami, zejména před chladem, může vydržet po celou dobu životnosti hybridu.
Záruka na baterii v hybridech značky Renault je 8 let nebo 160 000 km.
objevujte dál