fungování hybridní technologie E-Tech
Značka Renault se rozhodla vyvinout dvě E-Tech technologie: E-Tech full hybridní technologii pro vozy, které není potřeba nabíjet, a E-Tech plug-in hybridní technologii pro vozy, které lze nabíjet z externích zdrojů. Obě možnosti nabízejí nízkoemisní vozidla, která jsou cenově výhodná a kombinují potěšení z jízdy a jednoduchost při každodenním používání.
Obě technologie fungují stejně, pouze se třemi rozdíly:
E-Tech hybridní technologie se označují jako „sériové/paralelní hybridy“, protože nabízejí možnost provozu na 100% elektrický pohon, hybridní pohon (elektrický + spalovací motor) nebo pouze se spalovacím motorem.
dva elektromotory
Obě technologie kombinují dva elektromotory (startér/generátor a trakční motor) se spalovacím motorem pro dosažení optimálního výkonu. Plug-in hybridní technologie zahrnuje navíc další elektromotor na zadní nápravě, který poskytuje ještě pohodlnější a dynamičtější jízdní zážitek.
technologie pro ještě lepší výkonnost
Inovativní technologie integrované do vozu, jako inteligentní multimódová převodovka, systém řízení spotřeby energie či rekuperační brzdění, umožňují podle potřeby přepínat mezi různými druhy pohonu, nebo je provozovat souběžně. Výkon a spotřeba hybridní motorizace se tak optimalizují za účelem dosažení maximální účinnosti.
jedinečná dynamika, jedinečné potěšení z jízdy
Motorizace E-Tech nabízejí výrazné zrychlení, jedinečnou dynamiku, nižší emise CO2 a v neposlední řadě nížší spotřebu paliva.
E-Tech full hybridní technologii není třeba nabíjet z externích zdrojů. Jejich baterie se automaticky dobíjejí za jízdy pomocí rekuperačního brždění, čímž se optimalizuje spotřeba paliva a usnadňuje každodenní život. Zároveň rekuperační brždění má pozitivní vliv například na životnost brzdových destiček nebo samotných pneumatik.
Naše E-Tech plug-in hybridní motorizace využívají podobnou technologii jako naše modely s E-tech full hybridní motorizací. Rozdíl spočívá ve vyšší kapacitě baterie, možnosti nabíjení z externího zdroje, například z elektrické zásuvky (proto se používá termín „plug-in“) a v přidání druhého elektromotoru.
E-Tech hybridní motorizace se skládá ze dvou primárních hnacích motorů (spalovací a elektromotor), které se střídají nebo pracují současně a pohánějí vůz. Seznamte se s různými režimu pohonu:
Při rozjezdu pohání kola pouze elektromotor, a proto se nespotřebovává žádné palivo. Vždy startujete tiše a v závislosti na stylu jízdy a modelu můžete jet výhradně na elektrický pohon maximální rychlostí 130 km/h*.
* Austral E-Tech full hybrid 200 hp
V tomto režimu se k pohonu vozidla používají současně dva zdroje energie.
Při dynamické jízdě podporuje elektromotor spalovací motor, který udržuje výkon. Oba motory spolupracují a zvyšují výkon vozidla. Jedná se o tzv. paralelní hybridní provoz.
V některých případech, kdy je stav trakční baterie nízký, pracují oba motory současně, ale kola pohání pouze elektromotor. V tomto konkrétním případě se aktivuje spalovací motor, aby optimalizoval celkovou spotřebu a dobíjel baterii. Jedná se o tzv. sériový hybridní provoz.
Je-li v provozu pouze spalovací motor, využívá se při optimálních otáčkách k pohonu kol vozu a k dobíjení akumulátoru. Celková spotřeba vozu se optimalizuje a energie navíc se ukládá, aby bylo možné pokračovat v jízdě na elektřinu.
S funkcí E-Drive můžete snížit spotřebu paliva. Využívá spalovací motor jako generátor pro maximalizaci energetické účinnosti.
elektrický pohon
Při rozjezdu pohání kola pouze elektromotor, a proto se nespotřebovává žádné palivo. V závislosti na stylu jízdy a modelu* se můžete tiše rozjet a uhánět rychlostí až 130 km/h pouze na elektrický pohon.
* Austral E-Tech full hybrid 200
hybridní pohon
V tomto režimu se k pohonu vozidla používají současně dva zdroje energie.
Při dynamické jízdě podporuje elektromotor spalovací motor, který udržuje výkon. Oba motory spolupracují a zvyšují výkon vozidla. Jedná se o tzv. paralelní hybridní provoz.
V některých případech, kdy je stav baterie nízký, pracují oba motory současně, ale kola pohání pouze elektromotor. V tomto konkrétním případě se aktivuje spalovací motor, aby optimalizoval celkovou spotřebu a dobíjel baterii.
E-Tech full hybrid
Baterie se nabíjí pouze za jízdy prostřednictvím kinetické energie. Vozidla s E-Tech full hybridní motorizací není zapotřebí externě nabíjet. Tato vozidla jsou vybavena systémem, který při brzdění nebo zpomalování rekuperuje energii. To stačí k úplnému dobití baterie. Baterie se rovněž nabíjecí pomocí spalovacího motoru.
E-Tech plug-in hybrid
Baterie se nabíjí především zapojením vozu do elektrické sítě, ale také během jízdy (přibližně 10 % potenciálu dobíjení). Vozidla s E-Tech plug-in hybridní motorizací obsahují palubní nabíječku, kterou lze použít k úplnému dobití baterie.
E-Tech full hybrid
Tyto vozy mají startér-generátor, primární elektromotor, spalovací motor a trakční baterii, která se během jízdy dobíjí pomocí rekuperačního brždění a umožňuje tak 100 % jízdu na elektřinu až po 80 % doby jízdy (městský cyklus WLTP).
E-Tech plug-in hybrid
Vozy vybavené spalovacím motorem a 2 primárními elektromotory s možností dobíjení baterie z externího zdroje, což zajišťuje 100% elektrický dojezd až 105 km v kombinovaném provozu (cyklus WLTP).
Vůz pomocí elektronického systému automaticky přepíná mezi elektrickým, hybridním a spalovacím pohonem. Zohledňuje tři kritéria a nabízí nejlepší kompromis mezi výkonem a spotřebou:
Při rozjezdu, stabilní jízdě a běžné akceleraci využívá plně hybridní vůz převážně elektromotor. Při intenzivnějším sešlápnutí plynového pedálu, když charakter terénu vyžaduje vyšší výkon (např. při prudkém stoupání) nebo když není baterie dostatečně nabitá, zapne vůz spalovací motor. Podle konkrétního případu spalovací motor doplňuje elektromotor (hybridní pohon) nebo jej zcela nahrazuje (pohon na spalovací motor).
Ne, to není možné.
Hybrid pokračuje v jízdě i po vybití trakční baterie prostřednictvím spalovacího motoru. Opak však není pravdou: hybridní a elektrický režim pohonu jsou určeny k tomu, aby fungovaly střídavě se spalovacím režimem, ale nikoliv, aby jej zcela nahradily. Pokud v hybridu dojde benzín, mohou ostatní typy pohonu převzít funkci pouze na krátkou dobu, než se vůz zastaví.
Trakční baterie se nepoužívá vždy, protože vůz využívá také spalovací motor. Opotřebení baterie je proto postupné a nevyvolává dostatečnou ztrátu kapacity, která by znemožnila provoz vozu.
Pokud je navíc vůz chráněn před extrémními teplotami, zejména před chladem, může vydržet po celou dobu životnosti vozidla.
Záruka na trakční baterii v hybridních vozidlech značky Renault je 8 let nebo 160 000 km.
objevujte dál