Od vozu Renault typ A po Renault Megane R.S.
Naše první sportovní úspěchy
začátky
Již před dávnou dobou si Louis Renault uvědomil důležitost sportovních úspěchů při vývoji image značky. 24. prosince 1898 prokázal jasnou převahu své první inovace: převodovky s přímým převodem. Jeho vůz Typ A Voiturette byl prvním automobilem, který vyjel do strmého kopce v ulici Rue Lepic na Montmartru.
Po tomto úspěchu začal Renault závodit v motorsportu a získal řadu vítězství na závodech Grand Prix. Renault typ K, vybavený prvním motorem navrženým značkou Renault, se výrazně zapsal do historie při rallye Paříž–Vídeň v roce 1902. První světová válka zastavila automobilové soutěže v Evropě, avšak Renault nezůstal mimo motoristický sport nadlouho. Renault se vrátil na výsluní ve 20. letech minulého století s působivým vozem Renault 40CV. Vítězství v Rallye Monte Carlo v roce 1925 mu zajistilo slávu, když překonal mnoho rychlostních rekordů té doby.
příchod Gordiniho
V roce 1958 Renault jmenoval do pozice vedoucího divize motoristického sportu italského konstruktéra Amédée Gordiniho. Zrodil se legendární Renault 8 Gordini. Stal se symbolem úspěchu pro celou generaci řidičů. Jeho obrovská obliba vedla v roce 1966 k vytvoření závodní série Renault 8 Gordini Cup, vůbec prvního značkového šampionátu v historii.
V červenci 1970 vedlo uvedení vozu Renault 12 Gordini ke vzniku 'Dne G', kdy se na okruhu Paul Ricard sešli majitelé vozů Gordini. Duch této události přetrvává i v dnešní době ve Světové sérii Renault. Zároveň debutovala Formule Renault s prvními vozy vybavenými motorem Renault 12 Gordini. Francie pořádala své první mistrovství Formule Renault v roce 1971.
čas Alpine
V roce 1973 se Renault stal většinovým akcionářem Alpine, malého francouzského výrobce, jehož zakladatelem byl Jean Rédélé, s nímž tato značka spolupracovala již mnoho let. Rok 1973 se ukázal být znamenitým rokem pro tuto značku, protože Alpine A110 „Berlinette“ vyhrál vůbec první šampionát mistrovství světa v rallye.
Naše historie ve Formuli 1.
naše první krůčky ve Formuli 1
Naše historie motoristického sportu se začala psát s příchodem Amédée Gordiniho, který stál za zrodem ikonického modelu 8 Gordini. Renault vybudoval továrnu ve městě Viry‑Châtillon, aby zde realizoval jeho výtvory. Díky Gordinimu se Renault jako první soustředil na šestiválcový motor o objemu 2 litry, který byl odhalen v lednu 1973. Ukázal se být velmi konkurenceschopný v evropském mistrovství dvoulitrových sportovních vozů. Podpořen tímto úspěchem se Renault zapojil do světového šampionátu FIA sportovních vozů a vytvořil přeplňovanou verzi motoru.
Renault Sport byl oficiálně založen v roce 1976, kdy byl spuštěn soutěžní program jednomístných vozů: Formule 2, Le Mans a poté Formule 1 v roce 1977. Renault začal ve Formuli 1 jako tovární tým. Zatímco jeho konkurenti používali atmosférické motory bez přeplňování, Renault představil motor V6 s turbodmychadlem. Ve stejnou dobu Didier Pironi a Jean-Pierre Jaussaud vyhráli v roce 1978 závod 24 hodin Le Mans ve svém voze Alpine-Renault A442B, poháněným přeplňovaným motorem Renault V6. Značka s diamantem ve znaku získala své první vítězství ve Formuli 1 v roce 1979, při Velké ceně Francie s Jean-Pierre Jabouillem za volantem vozu RS10.
Počátkem 80. let 20. století Renault vyhrál 15 Velkých cen a v roce 1983 se Alain Prost celkově umístil na druhém místě mistrovství světa. V roce 1985 Renault ukončil své působení ve Formuli 1 a uzavřel tak první kapitolu jako tovární tým.
návrat
Renault se vrátil do Formule 1 v roce 2000, když koupil tým Benetton, přičemž k oficiálnímu přejmenování na Renault F1 Team došlo v roce 2002.
Vzestup týmu Renault F1 Team je spojen se jménem Fernando Alonso, který v roce 2005 a 2006 dvakrát po sobě vyhrál mistrovský titul mezi jezdci. Tento nový tým také ve stejném období vyhrál dva tituly poháru konstruktérů.
V roce 2011 se chtěl Renault soustředit na své aktivity v oblasti dodavatele motorů pro další týmy. Renault F1 Team byl prodán společnosti Genii Capital. Motory Renault se poté dostaly k týmu Red Bull Racing, který v letech 2010 až 2013 získal 4 tituly mezi konstruktéry. Sebastian Vettel se zapsal do knihy rekordů tím, že se stal nejmladším čtyřnásobným šampionem v historii Formule 1.
bouřlivý vývoj značky Renault v roce 2020
Po opětovném etablování se jako tovární tým v roce 2016, jsme získali několik pódií, svedli několik nádherných bitev a předvedli skvělé výkony.
Jsme na špici v inovacích jak na závodní dráze, tak na silnici; využili jsme naše zkušenosti z motoristického sportu i z oblasti elektromobilů, abychom ve spolupráci s našim týmy Renault F1 vyvinuli inovativní a exkluzivní hybridní technologii: Renault E-Tech.
nová identita
V roce 2021 se pod vlajku Alpine spojily vozy Alpine, Renault Sport a Renault Sport Racing, aby představily značku vyhrazenou inovativním, autentickým a exkluzivním vozům Groupe Renault pro motorsport. Značka Alpine, která je již proslavená ve vytrvalostních závodech a rallye, odhalila svou novou identitu v roce 2021: Alpine F1 Team.
Díky naší hybridní technologii Renault E-TECH jsme se stali exkluzivním výrobcem motorů pro tento tým, který těží z naší vynalézavosti a jedinečných zkušeností s hybridními pohonnými jednotkami.
Renault Sport je také...
Série Renault Sport
vášeň pro motoristický sport
technologické inovace: ze závodní dráhy na silnici
závodění: naše inspirace pro vaše potěšení z jízdy!